Impuls

Impuls spadá do kategorie "běžných" elekter. Téměř každý výrobce má ve svém sortimentu alespoň jeden takový model. Model se nijak nevymyká konstrukčím řešením takových modelů - trup je laminátový, křídlo konstrukční.

Impuls v letuModel jsme koupili "ve dvou kusech". Křídlo a VOP byly z létaného modelu (ale nepoškozené). Trup byl vyroben nový a navíc dostal místo bílého nástřiku několik barev. Zespodu je do červena, zhora do žluta a na směrovce je něco zelené. V letu je Impuls velice příjemný, má dobrou klouzavost a celkem slušně proniká proti větru. Na přistání je lepší jít s brzdami (butterfly), jinak proplave nad dráhou a skončí na nejbližším stromě nebo keři. Zvládá i některé prvky akrobacie - přemet, výkrut, souvrat (-ovou zatáčku), obrácený přemet. K tomu se pojí i jedna "veselá historka z natáčení". Asi před dvěma lety v zimě (psáno 09/2006) jsem při jedné takové akrobatické vložce odhodil z výšky kolem 50 m baterie. Špatně jsem je zafixoval a při obráceném přemetu vyskočily kabinou ven. Zatímco pack prosvištěl vzduchem a se slušným zvukovým efektem se zabořil několik metrů ode mně, Impuls v ploché vývrtce na zádech dokroužil na zem, ustřihly se všechny šrouby (Proč dělají průchodky na výškovce z duralu?? Hmm, to nevim.) a bylo po atrakci. Model přežil bez větších poškození konstrukce, jen na části křídla praskl potah a 3 nebo 4 žebra se natrhla podélně.

Pohon je zvláštní kapitolou. Bohužel, v době, kdy jsme řešili, čím model dostat do vzduchu, byly střídavé motory díky své ceně takřka nedosažitelné. Impuls původně létal se střídavým motorem, ale po té, co jsme se stali jeho šťastnými majiteli, nechali jsme si poradit a použili jsme k pohonu set Robbe Planeta s motorem třídy 500. Ten však dlouho nevydržel a tak ho vystřídal MIG 500 turbo a pak další a další..... Se třetím utaveným motorem jsme se s tátou shodli na tom, že tahle "zaručeně funkční" konfigurace je dlouhodobě nepoužitelná a zkusili jsme obyčejnou šestistovku, která je tam dodnes. Dokonce myslím, že se ještě dlouho nechystá uvolnit místo náhradnímu motoru. S vrtulí určenou pro "500" jsem dosahoval takřka půlhodinového motorového letu, a tak jsme ji vyměnili za aeronautku 14/8. Několik týdnů létal Impuls s Phasorem 15/4, ale nebylo to ono. Sice měl úžasnou stoupavost a byl o něco lehčí (v létě do termiky to bylo znát), ale zároveň se posunulo těžiště dozadu a model už nebyl tak stabilní (to se v termice také poznalo) a hlavně regulátor i motor byly nadměrně přetěžovány. Pro pohon modelu takové velikosti je určitě lepší Phasor 30/3.

Základní technické údaje modelu:

Rozpětí

2550 mm

Délka

1310 mm

Hmotnost (s 8*1700 mAh Sanyo)

1950 g

Motor

S 600 + Robbe Planeta (přibližně 3:1)

Vrtule

Aeronaut 14"/8"

Ovládané funkce

K, V, M, Butterfly (3 serva)

Reklama výrobci :-)

Více fotografií přidám, až bude vhodné počasí. V bytě tohle vyfotit nejde...

Dotaz / reakce e-mailem

©2004-2024 JK