Pro velký úspěch prvního Fokkera jsme se rozhodli koupit druhý stejný model. Druhý kus, stejně jako ten první, je z pražské prodejny Hangar 1, jen byl o něco levnější. Kupovali jsme v době Model Hobby 2006.
Modely jsem osadil servy HS-55, motorem MicRotex 20/8/18 (shodně s prvním modelem), pro regulaci jsem použil regulátor HiModel FLY-12A, který jsem na zkoušku objednal z Číny (ještě se rozepíšu). Napájení zabezpečují dva články Konion 1100, po zkušenostech s osmičlánkem NiMH 650 jsem usoudil, že Li-Ion budou pro provoz komfortnější. Vše je zapojeno do MZK ProfiPenty, kterou jsem pořídil za vánoční slevu. (sakra, to mně to přišlo levně :-) )
Ačkoliv jsem mezi modely chtěl zachovat maximální možnou shodnost, udělal jsem potah tentokrát žlutou transparentní fólií, aby se modely při současném létání nepletly. Kříže zatím leží v krabici, na žlutý model se mi je lepit nechce. Uvažoval jsem, že bych vyřízl z fólie "okáčka" (něco ve stylu OK-FOKker) a nějaký nápis "Experimental", ale to se zase nelíbí tátovi.
Oproti prvnímu modelu jsem zkusmo udělal dvě vychytávky, které jsem nakonec v rámci opravy realizoval i na prvním modelu. Kryt motoru se podle návodu lepí na trup páskem oboustranné lepenky. Protože v krabici lepenka nebyla, použil jsem tenkou oboustranku z vlastních zásob. Při občasných opravách a kvůli působení tepla bylo třeba lepenku měnit, až se nakonec roztrhala folie a celek působil hodně nevábně. Proto jsem z CD-ROMkových magnetů udělal jednoduchý systém fixace jak pro kryt motoru, tak pro dekl s pilotem. Jednoduchou manipulaci sice vyvážila nutnost dávat pozor, za co člověk model bere, nebo kam ho pokládá (magnety jsou slabé), ale jsem spokojený, při osazování elektroniky se to osvědčilo. Druhá vychytávka je ve stejném gardu, magnetem je fixován i dekl s pilotem. Moc jsem se s tím nepáral, takže mezera mezi magnety je větší, než by bylo úplně vhodné - pan pilot asi dostane padáček, protože při akrobatických obratech několikrát vyskočil z letadla.
Zálet proběhl po Vánocích na zamrzlém rybníku. V letu se od sebe modely příliš neliší, pozitivně se projevil vliv lehčího vybavení. Dvoučlánek Konion 1100 je o 10 gramů lehčí než 8 NiMH 650, na přijímači jsem ušetřil asi 13 gramů (ProfiPenta vs. MPX Pico 4/5). I za teplot kolem 0°C jsem dosáhl letového času 30 minut, pokud budu s sebou Fokkera vozit jako "doplňkový" model nemusím se starat o nabíjení.
11.6.2008 Už 14 dní létá Fokker s novým hvězdičákem. Z mého starého MicRotexe se delší dobu ozývaly zvuky hodné skutečného spalovacího motoru, proto jsem ho vyměnil za čínský stříďák Hextronik. Teď se ozývá jen pískání (až moc) a bzučení vrtule. Letový projev se zásadně nezměnil, jen je třeba nepatrně víc plynu, než jsem byl zvyklý, neb otáček je o něco méně.
Základní technické údaje modelu: |
|
Rozpětí |
959 mm |
Délka |
- mm |
Hmotnost (s 2*Konion 1100) |
- g |
Motor |
MicRotex 20/8/18 |
Vrtule |
GWS 8"/4" HD |
Ovládané funkce |
S, V, M (2 serva) |
10.9.2008 Videa večerního létání s Fokkerem. Video 1, Video 2.
©2004-2024 JK