Před dvěma lety jsem na výstavě Model Hobby zakoupil model Z-50. Protože jsem chtěl mít "50" maketovější, stavebnici jsem upravil (sehnal jsem návod na maketu, který vyšel před lety v Modeláři) a také jsem se porozhlédl po nějakém hezkém zbarvení. Bohužel nemám dost času, abych model dokončil, snad letos.
Sbírka fotek, které jsem nalezl na internetu, je tady.
Pro ty zdatnější uvádím, že jsou všechny k nalezení na www.picsearch.com , stačí jen nechat vyhledat příslušné položky a hlavně neomezovat při jejich vymýšlení svoji fantazii.
Zatím jediná fotografie hotového modelu :-). Stavebnice je teď ve stavu velké rozpracovanosti. Směrovka a výškovka jsou hotové, zbývá doupravit křídlo a z téhle "stavebnice" dostavět model. |
13.10.2004 Protože opět zacínám do 50 vrtat :-), řekl jsem si, že by nebylo od věci trochu popsat dílko, které tímto vzniká. Tedy. Stavebnici, jak je napsáno výše, jsem koupil na Model Hobby. Po Z-50 jsem slintal už dlouho, jen jsem musel počkat, až nashromáždím peníze na model i motor. Na stánku f. Reichard jsem model viděl poprvé "in natura", bohužel, bylo to trochu nemilé překvapení. Z-50 tak, jak se vyrábí, je podle mně až nezdravě zjednodušená, takže jsem zavrhnul koupi modelu ARF a koupil jsem nepotaženou stvaebnici. Sehnal jsem plán na maketu Z-50 z Modeláře a prakticky do dneška ze stavebnice Reichard dělám stavebnici Kratochvíl. Budiž mi ke cti, že k dokončení modelu už mnoho nezbývá, a když Bůh dá, do jara se to podaří dostavět.
Co jsem vlastně upravoval? Většina akrobatických letadel má na kormidlech plochy, které slouží ke snížení síly nutné k ovládání letounu (konec výškovky, směrovky, křidélek). Přesně o ty je Z-50 ve stavebnici obraná a to nemůžu přenést přes srdce. 50 má jaště k tomu odlechčovací plošky na odtok. hraně každého kormidla. Ty jsem se rozhodl přidat také, myslím si, že když už tam napatlám lepidlo a materiál navíc, tahle troška balzy se v tom ztratí. A hlavně, vzhled modelu se o 100% zlepší.
Pokračování příště..
©2004-2024 JK