Strakonice 31.7.2004

Ve Strakonicích jsem byl několikrát v rámci "modelářské dovolené". Ani letos tomu nebylo jinak. Rozdílem oproti loňskému roku byl digitální fotoaparát a model, který stoprocentně létá (loni jsem pokoušel jankovitou deltu a neuspěl jsem) - Piper poháněný Phasorem 15/4. Jako všude se i tady se objevily EPP modely a fun akrobacie - třeba v podání Petra Chyšky (Pete) a Honzy Špatného (HonzaS). Inu, komu nevisí, ten není IN :-). Já jsem udělal jeden let ve skupině s dvěma menšími modely, a pak jsem raději sledoval letové ukázky ostatních modelů. Příští rok nejspíš přijedu jen jako divák, tedy pokud nenaučím Pipera startovat z ruky rovnou do visu.

Nejvíc zvědavý jsem byl na maxi Bladea, kterého Honza anoncoval v posledním telefonickém rozhovoru. Model je slepený z EPP desek, pohání ho AXÍk krmený čtyřmi články Li-pol. Ve výkrutech se převaloval jako prasátko. Dost už gumáků. Nechyběly ani klasické modely, jako například krásný Pionýr Bohumila Ningera, nebo různé polomakety, poháněné elektromotory i spalovacími motory. I letos se objevil RC dravec, kluzáky byly zastoupeny kompozitovými modely. Příjemně překvapen jsem byl Pavlem Švecem a jeho modelem Extra 330. Celokompozitový model je poháněn motorem Desert Aircraft 100 a jeho pilot předvedl, že zvládá nejen akrobacii, ale i zcela normální vzlet bez příkrasných akrobatických figur. Leckdy je to mnohem zajímavější než obrat vystřihnutý hned po startu.

Nočního létání jsem se neúčastnil, protože jsem druhý den odjížděl na dovolenou. Snad jindy.

Maxi Blade Honzy Špatného. Zatím je to prý jen nevzhledný prototyp modelu, další model postavil Boris Guič, tvůrce Bladea. Myslím, že se příznivci gumových akrobatů mají na co těšit.

 

 

 

Model dopravního letounu Shorts v nezvyklém, ale zajímavém zbarvení, jsem v letu bohužel neviděl.

Krásná polomaketa čsl. větroně Pionýr je poháněná střídavým elektromotorem. V pozadí čeká na vzlet můj Piper.

Na zemi zaujala Extra propracovaným airbrushem...

 

 

 

...ve vzduchu zase perfektním letovým projevem. Model byl dokonce v letu natáčen, prý nějakou regionální televizí.

Motorizovaný dravec je poháněný motorem Permax 450 Turbo (?). Možná by mu neuškodil stříďák, motorový let by byl o poznání dynamičtější.

Z-37 Turbočmelák je postavený z EPS. Jak prozradil majitel a pilot, model už má za sebou z předchozích letů frakturu křídla.

Dotaz / reakce e-mailem

©2004-2024 JK
Dotaz / reakce e-mailem

©2004-2024 JK